sâmbătă, 30 august 2008

Sindromul Robin Hood (continuare COERCITIE ORI LIBERTATE) -VIITORUL CERE ATENTIE(III),de G. Edward Griffin (preluat de la AlterMedia România - citate)

VIITORUL CERE ATENTIE (III) AlterMedia România , de G. Edward Griffin (din PARTEA INTAI: PRAPASTIA)
4. COERCITIE ORI LIBERTATE (continuare)
Sindromul Robin Hood
Un bun exemplu al mentalitatii colectiviste este folosirea guvernului pentru acte de caritate. [...]Este nevoie de o birocratie uriasa sa administrezi caritatea publica, si Robin Hoozii din guvern s-au obisnuit cu o mare parte din prada, in timp ce taranii – ei bine, se multumesc si ei cu ce li se arunca. Nu le pasa cat a fost de fapt consumat de-a lungul drumului pana la ei. A fost furat de la altcineva, oricum.
Asa numita caritate colectivista este o pervertire a povestii Biblice a Bunului Samaritean, care s-a oprit din drum sa ajute un strain ce cazuse intre talhari, fiind jefuit si batut. Chiar conduce victima la o casa de oaspeti, ii plateste sederea acolo pana cand isi revine. Fiecare aproba asemenea acte de compasiune si caritate, dar ce am spune daca Samariteanul ar fi scos sabia la urmatorul calator, amenintandu-l cu moartea daca nu il ajuta si el pe cel cazut? [...] Majoritatea crimelor sunt rationalizate in acest fel, dar tot crime se numesc. Cand coercitia intra pe usa, caritatea iese pe fereastra.
[nota:Sa fim clari. Daca noi sau familiile noastre am fi intr-adevar infometati, majoritatea am fura, daca aceasta ar fi singura modalitate de a obtine hrana. Ar fi motivata de dreptul nostru intrinsec la viata, dar, va rog, sa nu incercam sa o numim nobila caritate. Ar fi pura supravietuire] [...]
Colectivistii ar dori sa credeti ca individualismul este doar un alt termen pentru egoism, pentru ca individualistii se opun ajutorului social si altor forme coercitive de redistribuire a bogatiei, dar exact opusul este adevarat. Individualistii sunt avocatii adevaratei caritati, care inseamna donarea voluntara a banilor proprii, in timp ce colectivistii promoveaza donarea prin coercitie a banilor altora; ceea ce explica de ce este atat de populara. [...]
Unul dintre cele mai populare sloganuri marxiste este: “De la fiecare in functie de posibilitati, pentru fiecare in functie de nevoi.” Aceasta este piatra de temelie a socialismului teoretic, si este un concept foarte tentant. [...]Intrebarea la care nu s-a raspuns inca este cum se va realiza acest lucru? Se va face in libertate sau prin coercitie? [...]Colectivistul crede ca nu suficient de multi vor contribui daca nu sunt fortati. Individualistul, din contra, este de parere ca suficient de multi oameni vor raspunde pentru a realiza obiectivul propus. De asemenea, pastrarea libertatii este importanta. Colectivistul promoveaza jaful legalizat in numele unei cauze meritorii, crezand ca scopul scuza mijloacele. Individualistul sustine vointa libera si adevarata caritate, crezand ca un obiectiv demn nu justifica furtul si renuntarea la libertate.
Exista o istorioara a unui bolsevic revolutionar care se cocotase pe o cutie de sapun pentru a vorbi unei mici adunari in Times Square. Dupa ce le-a descris gloriile socialismului si comunismului, a adaugat: “Sa vina revolutia, si fiecare va manca piersici cu frisca.” Un om in varsta, maruntel, i-a strigat din fundul multimii: “Nu-mi plac piersicile cu frisca.” Bolsevicul s-a gandit un moment si apoi a raspuns: “Sa vina revolutia, tovarase, si iti vor placea piersicile cu frisca.” Aceasta este cea de-a patra diferenta intre colectivism si individualism, si este probabil cea mai importanta dintre toate: colectivistii cred in coercitie; individualistii cred in libertate.
http://ro.altermedia.info/noua-ordine-mondiala/viitorul-cere-atentie-iii_3364.html , in format .doc. Daca doriti sa o aveti, dati clic aici…

Niciun comentariu: